Üdv. mindenkinek!

Tippek és ötletek rovatunk első bejegyzése egy mindannyiunk számára igen fontos kérdésről fog szólni, az autók fogyasztásáról, pontosabban hogy nekünk, vezetőknek milyen befolyásunk van ennek alakításában. Kellemes olvasgatást és okulást! :)

  1.  Indítás: az autó motorját egy helyben állva "melegíteni" tilos, felesleges. Amíg a biztonsági öv becsatolásra kerül, a motor már megfelelően el lesz látva kenéssel és indulhatunk is. A motort menet közben kell melegíteni, lehetőleg fél gáznál nem nagyobb gyorsításokkal, a maximális fordulatszám 1/3-részénél nem jobban pörgetve.
  2. Használati körülmények: itt rögtön meg is kell hogy jegyezzük, akármilyen takarékosan is vezet valaki, ha városban, gyakori fékezéssel, gyorsítással kell hogy közlekedjen, nyílvánvalóan csak viszonylagosan fog tudni alacsony fogyasztást elérni.
  3. Sebességi fokozat: a helyes sebességi fokozat megválasztása kulcskérdés, hiszen a túl magas fordulatszám többletfogyasztással jár. Diesel autók esetében 2000-es fordulatszámig használva a motort már fel tudjuk venni a forgalom ritmusát.
  4. Előrelátás: ha figyelünk a forgalom tempójára, hamarabb megállapíthatjuk, mi fog történni, így felkészülhetünk rá, tehát hirtelen fékezések helyett egyenletesen lassulhatunk.
  5. MOTORFÉK: itt lehet folytatni a 4. pont gondolatát, hiszen a mai modern autók mindegyike a motorfékezés ideje alatt nem fogyaszt üzemanyagot!!
  6. Külső tényezők: a külső hőmérséklet, időjárás (szél) is nagyban befolyásolja a fogyasztási értéket, tehát télen -5 fokos átlaghőmérsékletnél legalább 10%-kal többet fogyaszt autónk, mint nyáron.
  7. Elektromos fogyasztók: minden elektromos fogyasztó használata minimálisan növeli az üzemanyagfogyasztást (fényszórók, rádió, klíma)

Remélem mindenki számára hasznos volt ez a kis útmutatás.

Ó és jut eszembe, rövidesen jelentkezünk egy videóteszttel, ahol megnézzük mire képes menetközben az első videóban szereplő Corsa D.

A bejegyzés trackback címe:

https://dieselpower.blog.hu/api/trackback/id/tr522073690

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

thuugya 2010.06.17. 11:15:54

hát ebben elég jó dolgok vannak, de én 1500as fordulat alatt nem szeretem használni a motort

butschq 2010.06.17. 14:32:38

én meg nem szeretem 3000 alatt használni a motort:D
süti beállítások módosítása