Néhány nappal ezelőtt, otthonomtól olyan 5km-re motoroztam a kis Romettel, s egy rázósabb útszakszt követően egyszercsak a váltó leesett 2. fokozatból üresbe, és ezután már nem tartotta fent magát a váltókar. Mondanom sem kell, 20 perc alatt értem haza úgy, hogy közben mindvégig lábbal támasztottam a váltó alá. Mire hazaértem nem kicsit fájt a lábam tőle :)

Nem volt más választás szét kellett szedni a váltót. Bal oldali dekni le, és ott elém tárult az egyszerűség mintapéldája. Egy kis fém lap, benne 3 lyuk egymástól egyenlő távolsára (1-es,üres,2-es), alatt egy kis furat, benne rugó, aminek tetejére kell helyezni egy fémgolyót és igy kattan be a váltó egyik fokozatból a másikba.

A fémgolyót már nem találtam meg, így vettem hozzá egyet 35 forintért :D (az egyik legfontosabb váltóalkatrész ennyibe kerül)

Beletettem, összeszereltem, de folyamatosak kiesett a helyéről.

Végül a kb. negyedik dekni-leszerelés közben egyszer csak a kezembe hullott kettő darab, az általam vásároltnál kicsit nagyobb méretű vasgolyó :)

Egyedül a helyére tenni nem egyszerű dolog (le kell nyomni a rúgót jó erősen és közben kell rátolni a fém lapocskát), így Attila szomszéd segítségével helyére tettük az alkatrészt. Igaz, csak második próbálkozásra, az elsőt a rugó kilőtte :D

A deknit jó erősen visszacsavaroztam és az eredmény szinte hihetetlen.

Mintha új lenne, olyan precizitással kattan egyik fokozatból a másikba!

Egyre jobban kezd tetszeni a 80-as évek lengyel mérnöki munkájának "csodája"! :)

(Videó a váltó működéséről hamarosan!)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://dieselpower.blog.hu/api/trackback/id/tr592227858

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása