Üdv. mindenkinek!
Tippek és ötletek rovatunk első bejegyzése egy mindannyiunk számára igen fontos kérdésről fog szólni, az autók fogyasztásáról, pontosabban hogy nekünk, vezetőknek milyen befolyásunk van ennek alakításában. Kellemes olvasgatást és okulást! :)
- Indítás: az autó motorját egy helyben állva "melegíteni" tilos, felesleges. Amíg a biztonsági öv becsatolásra kerül, a motor már megfelelően el lesz látva kenéssel és indulhatunk is. A motort menet közben kell melegíteni, lehetőleg fél gáznál nem nagyobb gyorsításokkal, a maximális fordulatszám 1/3-részénél nem jobban pörgetve.
- Használati körülmények: itt rögtön meg is kell hogy jegyezzük, akármilyen takarékosan is vezet valaki, ha városban, gyakori fékezéssel, gyorsítással kell hogy közlekedjen, nyílvánvalóan csak viszonylagosan fog tudni alacsony fogyasztást elérni.
- Sebességi fokozat: a helyes sebességi fokozat megválasztása kulcskérdés, hiszen a túl magas fordulatszám többletfogyasztással jár. Diesel autók esetében 2000-es fordulatszámig használva a motort már fel tudjuk venni a forgalom ritmusát.
- Előrelátás: ha figyelünk a forgalom tempójára, hamarabb megállapíthatjuk, mi fog történni, így felkészülhetünk rá, tehát hirtelen fékezések helyett egyenletesen lassulhatunk.
- MOTORFÉK: itt lehet folytatni a 4. pont gondolatát, hiszen a mai modern autók mindegyike a motorfékezés ideje alatt nem fogyaszt üzemanyagot!!
- Külső tényezők: a külső hőmérséklet, időjárás (szél) is nagyban befolyásolja a fogyasztási értéket, tehát télen -5 fokos átlaghőmérsékletnél legalább 10%-kal többet fogyaszt autónk, mint nyáron.
- Elektromos fogyasztók: minden elektromos fogyasztó használata minimálisan növeli az üzemanyagfogyasztást (fényszórók, rádió, klíma)
Remélem mindenki számára hasznos volt ez a kis útmutatás.
Ó és jut eszembe, rövidesen jelentkezünk egy videóteszttel, ahol megnézzük mire képes menetközben az első videóban szereplő Corsa D.