Kedves látogató! :)

A mai nap kivesézzük, hogyan, milyen szempontokat, tényezőket figyelembe véve lehet egy megbízható, tiszta múltú diesel autóra szert tenni. Véleményem szerint ez egy igen fontos kérdés napjainkban, hiszen nagyon nehéz eligazodni a használt autók végtelen tengerében. (Figyelem, az alábbi tippek, információk tájékoztató jellegűek, bármelyik autó hordozhat egyedi hibákat!)

- Az első szempont természetesen a pénz. Ha van például 5.5 millió forintod egy alsó-középkategóriás diesel autóra, akkor ezt a cikket felesleges tovább olvasnod, irány az autószalon! :D

- Viszont a magyar középréteg általában 2-3 millió forint körül szeretne hozzájutni minél fiatalabb, tágasabb, megbízhatóbb és takarékosabb autóhoz, ami nem egyszerű feladat

  1. Az első teendőnk természetesen a kilóméteróra állás valóságának kiderítése. A legegyszerűbb megoldás erre a gumik állapotának megvizsgálása. Meg kell jegyezni, hogy egy átlagos nyári gumi 60-80ezer kilómétert bír, tehát e feletti futásteljesítménynél a gumi nem hordoz információt. A módszer lényege: egy gumi újonnan 8mm futófelületet kap, meg kell nézni hogy a kopás arányos e a kilóméterfutással, valamint a legfontosabb a gumi gyártási hetének ellenőrzése, ami a gumi oldalfalán van feltüntetve, például egy 2007. decemberi autón szerepelhet a (4807) felirat (max. 2-3 hónap szórással). --> (gyártási hét,év)   Mindezek mellett természetesen érdemes megvizsgálni a pótkerék állapotát, hiszen ha egy tipikusan magyarországi, makulátlan autót hirdetnek, a pótkeréknek abszolút sértetlennek kell lenni.
  2. A második pont a festékréteg vastagságának megmérése, egyesek szerint 200mikronig megfelelő, de mondjuk ha 4-500-at mutat, ott nyilván sérülve volt. Kiemelt figyelmet kell szentelni a motorháztető elejének, hiszen a lökhárító csak műanyag és rengeteg a figyelmetlenségből adódó "ráfutásos" baleset.
  3. Beltér: egy 40-50ezer kilóméteres autó belseje még tökéletes kell hogy legyen, a bőrkormány,váltó ne legyen fényes, pedálok szintén ne legyenek kopottak.
  4. Feltűnő hibák keresése: például nagy gázadásra ERŐS fekete vagy kék füst (nagy gázadásra minimálisan minden diesel füstöl) , kopokó futómű, relatívan gyenge motor, ingadozó alapjárat
  5. Műszaki vizsga: már maga a hirdetés sokat elárul egy autóról. Példa: ha egy 2008. augusztusi autónak 2012 augusztusig van műszakija, az valószínüleg magyarországi, mivel egy új autó 4 év műszakit kap. (külföldről behozott ebben az esetben akkor lehet ha pont egy évesen 2009. augusztusában hozták be az országba)     Az esetek döntő többségében azonban a feltűnően olcsón hirdetett autók külföldről származnak. Pl.: 2008. augusztusi autónak 2013. áprilisig van műszakija, akkor azt valószínüleg 2010. áprilisában hozták be. Tehát a külföldről behozott autó csak 3 ÉV MŰSZAKI VIZSGÁT KAP!!

Azonban mindezek ismeretében arra kérek mindenkit, hogy vigyen magával a vásárláshoz TAPASZTALT autószerelőt.

AZT NEM LEHET KIJELENTENI, hogy ha ezek alapján rendben van az autó, akkor biztosan hiba nélkül fog üzemelni, de a hiba lehetősége csak minimálisan nagyobb, mint a gyakran 30-40%-al drágább új autók esetében.

 

   

A bejegyzés trackback címe:

https://dieselpower.blog.hu/api/trackback/id/tr142078069

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pipi1 2010.10.06. 11:54:13

Nem tudom hol van itt a dízel autókra vonatkozó lényeg ami a címbe ígérsz!Egy mondat esik kimondottan a dízel autókról, a többi nagy általánosságba igaz minden autó vásárlásánál, ergo kicsit értelmetlennek találom az írást!Azt hittem kicsit több infót olvas majd az ember a dízelekkel kapcsolatban!Sok olyan téma vagy hiba lehetőség van amit abszolúte nem társz fel és igen lényeges lehet kimondottan dízelek esetében!Igazából nem értem, hogy a gumikból milyen konzekvenciát tudsz leszűrni, ha pl. nem a gyári felnik és gumik vannak az autón mert az előző tulajnak nem tetszett és a eladás után nem tart rá igényt!

Wiss-N · http://dieselpower.blog.hu/ 2010.10.06. 14:29:52

Először is köszönöm az észrevételeid, építő jellegű kritikákat szívesen fogadok!
DE: néhány dologhoz lenne hozzáfűznivalóm.
Arról hogy nem tárok fel minden hibalehetőséget, az írás arról szól hogy hogyan vehetsz 2-3 millió körül, viszonylag megkímélt, keveset futott, újszerű diesel autót olyan szempontok alapján, amelyeket bárki meg tud állapítani egy kis odafigyeléssel. Autószerelő viszont nem vagyok! Ezért is írtam a cikkben, hogy mindenki vigyen magával tapasztalt autószerelőt, aki pl. ért a befecskendező rendszerekhez, vagy meghall tipikus zajokat a futóműben. Én elsősorban arra mutatok rá hogy melyik autót érdemesebb közelebbről megvizsgálni és melyik az amelyiket hanyagolni kell.
A gumiről annyit, hogy ha van egy autó 50ezer kilométerrel, és nincs meg a gyári gumija, arra rá sem nézek. Ha a tulaj ledobta a gyári felnit, gumit, általában megtartja azokat. De szerintem alapból az is ritka hogy valaki egy 3 milliós kocsira csak úgy megvesz 200 ezerért új felnit, új gumikkal.
Ha esetleg valóban ez lenne a helyzet, akkor maximum kihagyok egy valós múltú autót, de attól még lehet találni másikat. Viszont ha egyszer belefutsz egy 3-szor újragumizott, nagyfelnis, kormányvédős kacatba azzal igen sok bajod lehet.
Mi mindig is tulajdonostól vásárolunk autót, akárki akármit mond, a kereskedők 99%-a órát teker, kalapál vagy valami.
A közvetlen környezetemben 4 db fiatal korú, megkímélt diesel autót vettünk ezzel a módszerrel és eddig semmilyen baj nem volt egyikkel sem!! (kop-kop)

pipi1 2010.10.10. 19:46:25

Én értem mi a cikked lényege, csak a cím választás lehetett volna frappánsabb akkor!
Pl.:Hogyan vegyünk használt autót, akár dízelt is!
Szerintem ha dobtál volna egy-két telefont azoknak az embereknek akik esetleg segítettek Neked(tek) vagy elvitted hozzájuk az autókat megnézetni, biztos vagyok benne, hogy sok példát tudtak volna írni, mondani Neked a cikkhez!
Sorry
, ha túl kötözködő vagyok, de tényleg egy kis dízelesség hiányzik belőle!

zsozse71 2011.04.01. 11:34:42

Itt egy kötelező olvasmány nemcsak dízeleseknek:

hogyanvegyunkhasznaltautot.info
süti beállítások módosítása