Kedves látogató! :)
A mai nap kivesézzük, hogyan, milyen szempontokat, tényezőket figyelembe véve lehet egy megbízható, tiszta múltú diesel autóra szert tenni. Véleményem szerint ez egy igen fontos kérdés napjainkban, hiszen nagyon nehéz eligazodni a használt autók végtelen tengerében. (Figyelem, az alábbi tippek, információk tájékoztató jellegűek, bármelyik autó hordozhat egyedi hibákat!)
- Az első szempont természetesen a pénz. Ha van például 5.5 millió forintod egy alsó-középkategóriás diesel autóra, akkor ezt a cikket felesleges tovább olvasnod, irány az autószalon! :D
- Viszont a magyar középréteg általában 2-3 millió forint körül szeretne hozzájutni minél fiatalabb, tágasabb, megbízhatóbb és takarékosabb autóhoz, ami nem egyszerű feladat
- Az első teendőnk természetesen a kilóméteróra állás valóságának kiderítése. A legegyszerűbb megoldás erre a gumik állapotának megvizsgálása. Meg kell jegyezni, hogy egy átlagos nyári gumi 60-80ezer kilómétert bír, tehát e feletti futásteljesítménynél a gumi nem hordoz információt. A módszer lényege: egy gumi újonnan 8mm futófelületet kap, meg kell nézni hogy a kopás arányos e a kilóméterfutással, valamint a legfontosabb a gumi gyártási hetének ellenőrzése, ami a gumi oldalfalán van feltüntetve, például egy 2007. decemberi autón szerepelhet a (4807) felirat (max. 2-3 hónap szórással). --> (gyártási hét,év) Mindezek mellett természetesen érdemes megvizsgálni a pótkerék állapotát, hiszen ha egy tipikusan magyarországi, makulátlan autót hirdetnek, a pótkeréknek abszolút sértetlennek kell lenni.
- A második pont a festékréteg vastagságának megmérése, egyesek szerint 200mikronig megfelelő, de mondjuk ha 4-500-at mutat, ott nyilván sérülve volt. Kiemelt figyelmet kell szentelni a motorháztető elejének, hiszen a lökhárító csak műanyag és rengeteg a figyelmetlenségből adódó "ráfutásos" baleset.
- Beltér: egy 40-50ezer kilóméteres autó belseje még tökéletes kell hogy legyen, a bőrkormány,váltó ne legyen fényes, pedálok szintén ne legyenek kopottak.
- Feltűnő hibák keresése: például nagy gázadásra ERŐS fekete vagy kék füst (nagy gázadásra minimálisan minden diesel füstöl) , kopokó futómű, relatívan gyenge motor, ingadozó alapjárat
- Műszaki vizsga: már maga a hirdetés sokat elárul egy autóról. Példa: ha egy 2008. augusztusi autónak 2012 augusztusig van műszakija, az valószínüleg magyarországi, mivel egy új autó 4 év műszakit kap. (külföldről behozott ebben az esetben akkor lehet ha pont egy évesen 2009. augusztusában hozták be az országba) Az esetek döntő többségében azonban a feltűnően olcsón hirdetett autók külföldről származnak. Pl.: 2008. augusztusi autónak 2013. áprilisig van műszakija, akkor azt valószínüleg 2010. áprilisában hozták be. Tehát a külföldről behozott autó csak 3 ÉV MŰSZAKI VIZSGÁT KAP!!
Azonban mindezek ismeretében arra kérek mindenkit, hogy vigyen magával a vásárláshoz TAPASZTALT autószerelőt.
AZT NEM LEHET KIJELENTENI, hogy ha ezek alapján rendben van az autó, akkor biztosan hiba nélkül fog üzemelni, de a hiba lehetősége csak minimálisan nagyobb, mint a gyakran 30-40%-al drágább új autók esetében.